Isnin, 10 Ogos 2015

Mengungkap Mitos Haid yang Dipercaya Wanita



Mitos mengenai haid




Dah jadi lumrah semulajadi setiap wanita mengalami haid setiap bulan dan yang pastinya pengalaman yang berbeza beza. mena sik?
Sejujurnya, kita dah hidup dalam teknologi serba canggih tanpa sempadan tok dan pelbagai kajian dah dibuktikan, hakikatnya ada di kalangan kita wanita khususnya sik tauk antara mitos ataupun fakta mengenai haid tok.

Jadi, ST ada terbaca artikel mitos mengenai haid tok. Diharapkan perkongsian tok dapat memberi manfaat kata orang. kihkihkih. Ilham entri aritok dari Eh.com.my. Terima kasih atas pelbagai info diberik. memang berguna!
 Double Thumbs up!

Orang madah:-

Sik boleh berenang masa datang haid. 

Sik ada alasan kukuh mengatakan kita sik boleh berenang semasa datang haid. Sebab tekanan air dah cukup membuatkan haid sik mengalir keluar seperti biasa.Bahkan, mun ktk seorang yang menggunakan tampon, ia dah tentu menyekat pengaliran haid tanpa was-was.

Mun sikdatang haid dalam tempoh sebulan tanda haid. 
Banyak faktor lain juak menyebabkan haid datang lambat. Sik bermakna haid datang lambat tanda kita dah hamil. Antara faktor lain menyebabkan haid kita lambat ialah Stress,kehilangan atau peningkatan berat badan atau mungkin perubahan kesihatan yang lain 

Minum air gas melancarkan darah haid. 
Sik benar! Sakit atau lancarnya pengaliran darah haid dipengaruhi oleh hormon dan faktor tubuh badan. Sik kenak mengenak dengan mitos yang madah darah haid lancar mun minum air gas.

Jum belajar bahasa sarawak bersama ST~

Bahasa Sarawak - Bahasa Malaysia

1. Sik - Tidak

2.Tok - Ini

3.Tauk- Tahu

4.Madah - Memberitahu

5.Mun - Jika

6 Kenak -  Kaitan 


2 ulasan: